Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Wednesday, August 18, 2010

--Kuruskan Badan ++

Baiklah, jom baca tips dibawah :

1. Jika anda makan 3 kali sehari, cuba makan makanan dengan kadar yang lebih sedikit dalam 5-6 kali sehari.


2. Jangan makan makanan yang berlemak seperti coklat, ais krim atau "junk food".

3. Jangan biarkan diri anda hingga terasa lapar. Jika kita lapar, anda akan merasa penat dan akan merasa lebih lapar, maka lagi banyaklah nikmat Allah yang masuk kedalam perut anda.

4. Lebihkan pemakanan buah- buahhan dan sayur- sayuran. Jika anda tidak suka makan sayur atau makanan2 hijau, buah- buahan sudah mencukupi. Sedap lagi berkhasiat.

5. Anda perlu pandai memilih makanan yang berkhasiat dan kalau boleh jangan makan makanan yang berat pada waktu malam.

6. Mesti selalu bersenam. Jangan cuma kurangkan makanan yang kurang tidak sihat dan makan makanan yang sihat saja, makan makanan sihat banyak2 badan pon sihat. Jadi kerapkan bersenam.

7. Tidur yang cukup. Cuba bangun pagi pada masa yang normal seperti pukul 7. Jika tidak boleh bangun pada waktu itu, tidur awal pada malam harinya dan bangun jugak awal2,hu3. Kerana tubuh manusia perlu tidur sekurang- kurangnya 8 jam untuk mempunyai tubuh yang sihat.

8. Jika anda tidak mengamalkan sarapan pagi, cuba amalkan. Sarapan boleh mencegah anda untuk makan banyak pada waktu siang.

9. Air masak sangat baik untuk kesihatan. Minum sekurang- kurangnya 8 gelas sehari. Hindarkan daripada minum minuman yang bergas atau banyak gula.

10. Ya.. itu dia 9 tips, kalau dah buat semua tips kat atas ni tapi badan dok lendoq, gemuk juga, cuba anda gelak kuat- kuat setiap saat,minit dan jam kerana gelak ketawa adalah ubat menangani stess. Jika anda stess mesti anda makan banyak kan? dan bertambah gemuk la anda.

No comments: